Re: [długie] Kabelkologia dźwięku przestrzennego.

Autor: Zygmunt M. Zarzecki <zygmunt_at_malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
Data: Sun 11 Jan 2009 - 23:45:26 MET

> Pomijając już fakt, po co miałbym to robić (bo nie zamierzam) -
> mógłbym chcieć na przykład zaemulować sobie w oprogramowaniu jakieś
> dziwne efekty przestrzenne i wtedy puścić na głośniki. Dopóki
> korzystam z analogowych wyjść karty dźwiękowej, to da się.

Nie. Ty po analogu wysyłasz sygnał stereo zdublowany na głośniki z tyłu,
a centralny i basowy to mono odpowiednio wycięte.

> Naprawdę się nie da, czy nie zrozumieliśmy się do końca?

Nie da się zrobić z sygnału 2 kanałowego sygnał 6 kanałowy.
Nooo chyba, że bawisz sie w dodawanie efektów i tak np.
głośniki tylne są opóźnione o jakiś czas a centralny i basowy to
filtrowane sygnały mono i dopiero to jest kodowane do sygnału 5.1.

> W chwili obecnej nijak nie jestem w stanie na PCcie "wyprodukować"
> sygnału przestrzennego - co najwyżej mogę odtworzyć wcześniej
> przygotowany plik, zakodowany już w konkretnym formacie (DTS lub DD).

> Przede wszystkim - chcę sobie pograć. Dopóki korzystam z wyjść
> analogowych - mam dźwięk przestrzenny. Cyfrowo nie potrafię go
> przesłać do dekodera. Według mojej logiki wyszło mi, że skoro dekoder
> dekoduje sygnał AC3, to muszę najpierw dźwięk do tej postaci
> doprowadzić... Wciąż dopuszczam możliwość, że się mylę.

Właśnie, musisz do dekodera doprowadzić sygnał 5.1 albo w dekoderze
włączyć emulację albo pseudokonwersję z 2.0 na 5.1

> ? :)

A źle się wkleiło.

zyga