Re: Maksymalnie cichy a przy tym wydajny komp (jako media center i serwer plików) - Wasze propozycje

Autor: Marcin Kocur <marcin2006_at_gmail.com.wytnij>
Data: Fri 02 Jan 2009 - 17:07:34 MET

Osoba jancio napisała na pl.comp.pecet:

> Grafiki z pasywnym chłodzeniem są niewydajne...zostaje mniejsze zło -
> chłodzenie powietrzem (nie chcę się pakować w WC) maksymalnie ciche.
> Które karty Waszym zdaniem są ciche? A może inaczej - które wiatraki
> zastępcze byście polecili?. Bo podejrzewam że 'fabryczne' zawsze będą
> głośne...

Zobacz na allegro alternatywne chłodzenia. Nie wiem jak bardzo wydajną
chcesz mieć kartę, ale ja za 80zł kupiłem coś takiego
http://www.frazpc.pl/artykuly/475/GALAXY/7300GT/ORAZ/7600GS/Poza/specyfikacja
Galaxy na tym zalmanie chodzi u mnie z odłączonym wentylatorem, do Worms
4 nawet go nie podłączam. Gdyby Ci się udało jakoś sprytnie regulację
zrobić to mógłbyś go puścić powoli i w ogóle by go nie było słychać.

Co do zasilacza, to ja wyszedłem z założenia, że kupię tani i dobry
(wtedy Chieftec 400W był za 135zł) i po miesiącu wymienię w nim
wentylator na Arctic Cooling. Lepsze rozwiązanie niż kupno zasilacza za
300zł.

Dysk... hmm. SSD? System w RAM-ie + UPS? Musisz wiedzieć, że zwykły dysk
na talerzach będzie najgłośniejszym elementem zestawu.

--
Pozdrawiam
Marcin Kocur