Re: Przegrzewanie się AMD64 X2 5600 na Gigabyte M56S-S3

Autor: tg <aa_at_bb.cpl>
Data: Sun 19 Oct 2008 - 14:09:20 MET DST

Krzysztof Suszczewicz napisal:
> Na razie zdecydowałem się oddać płytę do serwisu - jest na gwarancji.
> Czy normalnie backplate opiera się o obudowę ?

moze ale nie musi, jego glownym zadaniem jest usztywnienie a nie
odprowadzanie ciepla

usztywnienie ma sens tylko miedzy otworami mocujacymi, bo tylko tam
wystepuja naprezenia po zamocowaniu radiatora, czy sie opiera czy nie
nie powinno miec zadnego znaczenia (poza wlasnie ew. niewielkim
odprowadzaniem ciepla) bo to w koncu 3 mm (albo i wiecej) blachy lub
solidnego tworzywa sztucznego i opieranie sie na owej plytce nijak
mialoby sie do dodatkowego usztywnienia

wazne zeby byl w 'sam raz' cienkie byleco nie spelni zadania, a gruby
moze uszkodzic plyte po jej ponownym przykrecaniu, jezeli srubki
dystansowe miedzy plyta a jej mocowaniem beda krotsze niz jego grubosc