Re: Jaka rozdzielczosc zgrywania materialu tv z tunera i do jakiej konwertowac?

Autor: Bonaventura <bonawentura2_at_o2.pl>
Data: Mon 09 Jun 2008 - 10:04:46 MET DST

Dnia 09-06-2008 00:47, Użytkownik PAndy napisał:

> ??? moze jeszcze 30 fps? i potem po takich radach web pelen jest
> kiepskiego materialu ktory tylko marnuje pasmo.

Ja się nie doczytałem w pierwszej wiadomości, że materiał "poleci" w sieć.
Nie polecałem 30 fps. Ilość klatek na sekundę jest określona w systemie
PAL na 25, no chyba, że mieszkamy w Brazylii wtedy faktycznie będzie
około 30.

> ????
>
> maksymalna rozdzielczosci wynikajaca z obowazujacych norm to 720x576i25
> - czasem mozna nagrywac 768x576i25 i zmniejszyc material do 720x576
> docelowo mozemy zmniejszyc rozdzielczosc materialu wyjsciowego z 720 na
> np 576, 540, 480 czy 352 piksele w linii - liczba lini powinna zostac
> bez zmian czyli 576

Kolega Alan chce to nagrywać z karty tunera TV (przynajmniej ja tak to
zrozumiałem). Zwykle, oprogramowanie do kart TV, samo narzuci możliwe
rozdzielczości zgrywanego materiału. Kompresja jaką przy tym zastosuje
będzie wynikać z szybkości procesora i ilości wolnego miejsca na dysku.

> to tylko kwestia posiadanej wiedzy - mozna w taki sposob skopiowac ze
> mozna poprawic jakosc takiego nagrania i po poprawnym nagraniu na jakis
> dobry jakosciowo nosnik miec trwalosc nie gorsza niz tasma.
> poza tym po prostu warto zasoby rozproszyc w sieci i w ten sposob
> zabezpieczyc

Tego czego nie ma w materiale źródłowym nijak nie przywrócisz. A co do
rozpraszania, to swoje materiały filmowe wolę "rozpraszać" we własnej
szafie niż w sieci.
Co do nośników optycznych, który producent daje gwarancję 10 letniego
przechowywania.

> co nie daje nam mozliwosci na jakakolwiek obrobke np deinterlacing
> dzieki ktoremu bedziemy mogli ogladac typowy material video na
> progresywnych wyswietlaczach.

Po zgraniu może przerobić pliki vob jak tylko będzie mu się podobało.
Jaka karta wejściowa do PC zapewni takie nagranie? Karta tunera TV?

Koszt samej, dobrej karty przechwytującej do PC już przewyższa koszt
nagrywarki stacjonarnej.

Pozdrawiam. Mariusz.