Re: Czyszczenie sprężonym powietrzem

Autor: ikov <ikov1__at__t-l-e-n.pl>
Data: Mon 02 Jun 2008 - 08:41:57 MET DST

> miałem kiedyś sprężone powietrze, którym czyściłem głównie
> klawiaturę. Trochę bałem się czyścić tym płytę główną z kurzu, tak
> samo zasilacz, wentylatory, etc. a to dlatego, że miałem wrażenie, iż
> na powierzchni jaką czyściłem osadzała się lekka wilgoć. To możliwe,
> prawda? (tak jak w kompresorach trzeba dbać o to, aby w zbiorniku nie
> pozostała wilogś). Teraz pytanie - czy takim czymś można czyścić
> płytę, zasilacz, etc? Czy kupiłem zły produkt?

Psikaj z trochę większej odległości, koniecznie trzymając puszkę
pionowo, dnem do dołu. Po to jest elastyczna rurka, by wszędzie dotrzeć.
Jeśli psikasz z odwrotnie ustawionej puszki lub z b. małej odległości,
wydostaje się lodowata ciecz, która może, choć nie musi, uszkodzić
elektronikę - szczególnie jeśli komputer jest jeszcze rozgrzany po
pracy. Na grupie pojawiały się też wątki o tym, że komputer przestał
działać po czyszczeniu sprężonym powietrzem, ale raczej seansie
miejscowej krioterapii :)