Re: Phenom na FSB 1800?

Autor: Bzyk <bz-yk_at_gazeta.pl>
Data: Tue 25 Mar 2008 - 17:58:55 MET

PSYLO wrote:

> Czyli dowolny model AMD spośród aktualnie dostępnych (nawet te z
> najniższej półki cenowej).

No to mam AMD XP 3000+ i nawet przejścia między scenami renderuje kilka
sekund (te proste). Filmy przetwarza kilkakrotnie dłużej niż sam film
trwa... Nie o to mi chodzi. Dwa rdzenie to przyrost mocy o niecałe
100%... Nie interesuje mnie wydanie sporej kasy na coś, co będzie raptem
niecałe dwa razy wydajniejsze niż mam.

> Pod względem wydajności po podkręceniu faktycznie nieco lepsze będą Core
> 2 Duo (quadem też bym się póki co nie martwił).

No ja się nie martwię overclockingiem. Po prostu mnie nie interesuje
przyrost 10% mocy przy zwiększonym zapotrzebowaniu na prąd i jakość
chłodzenia i czasem zmianą napięć procesora, żeby w ogóle działał.
Właśnie dlatego pytam o cztery rdzenie - teoretycznie (!) przyrost mocy
jest zbliżony do 300% (a nie 99% w core2duo)

> Szczególnie łakomym kąskiem wydają się być nowe 45 nm modele,
> choć nie wiem czy wspierają już sprzętową wirtualizację.

A to właściwie połowiczny sens zmiany kompa (drugie 50% to oszczędność
czasu przy enkodowaniu filmów)

> DDR2 oczywiście.

No tak. Chodziło mi raczej o ogólną poradę w którą stronę się skierować:
  AMD czy Intel pod kątem zastosowań innych niż gry.
Do niedawna byłem przekonany do Phenoma x4, 4GB RAM i jakaś płyta, która
wspiera RAID i pozwoli wykorzystać max możliwości podłączonych
podzespołów. Teraz zaczynam się wahać... Grafa nie gra roli (może być
nawet OnBoard, choć dobre sprzętowe wspomaganie OpenGL byłoby bardzo
wskazane). Żadne SLI, Crossfire i inne 'fjuczery' typowo do gier
odpadają (jeśli się da...). Potrzebne mi Firewire, kilka USB 2.0,
wyjście na monitor ;) i MOC. (no i gniazdko LAN, bo trzeba jakoś na
grupę zajrzeć.)

Pozdrawiam