Re: Phenom na FSB 1800?

Autor: Bzyk <bz-yk_at_gazeta.pl>
Data: Tue 25 Mar 2008 - 12:54:22 MET

PSYLO wrote:
> Intel jeszcze korzysta z takiej architektury, ale już powoli zaczynają
> dorastać do tego, co opracowała zielona konkurencja.

Być może. Dopiero od niedawna zaczyna mnie to interesować właśnie z
powodu chęci zmiany starego AMD 3k+. Nie zmienia to faktu, że według 95%
testów (niby niezależnych) Phenom 9500 (2.2GHz) wypada gorzej od
niedotaktowanego Core2Quad (2.4 puszczony na 2.2GHz) i zdecydowanie
gorzej od porównywalnego cenowo wspomnianego C2Quad (ze standardową
częstotliwością). Ba, nawet Athlon X2 wypada w niektórych testach
lepiej... Tak więc już nie wiem czy raczej AMD czy raczej Intel...
Skłaniam się raczej w kierunku AMD aczkolwiek przy podobnej cenie i
zdecydowanie wyższych osiągach Intel wygląda lepiej.

> BTW, z Twojej wypowiedzi można wywnioskować, że szukasz sprzętu
> "przyszłościowego i z możliwością rozbudowy" (standardowa śpiewka
> sprzedawców). Jeśli zgadłem - daruj sobie.

To częściowo prawda. Szukam sprzętu przyszłościowego. Z tą rozbudową to
już niekoniecznie (chyba, że jakaś karta).

> To zdecydowanie nie jest rozsądna strategia, kupuj taki sprzęt,
> żeby spełniał Twoje wymagania w
> dniu zakupu i w bliskiej przyszłości.

No i tu się też tylko częściowo zgodzę. W dniu zakupu spełni swoje
zadanie procek ze sprzętową wirtualizacją (czasem testuję programy
Linuksowe, których nie chcę mieć zainstalowanych na głównym systemie)
oraz taki, który w zdecydowanie krótszym czasie niż bieżący procesor,
przetworzy mi zmontowany film DV do formatu MPEG2/DivX.
Co do przyszłości, to "bliska" oznacza minimum pięć-sześć lat. Następny
procesor (komputer ogólnie) będzie musiał być znów jakieś cztery razy
wydajniejszy przy akceptowalnej cenie.

> Niuanse typu DDR3 skreśl na wstępie i w ogóle nie zwracaj na to uwagi,
> chyba że lubisz być nabijanym w butelkę przez marketoidów
> (głównie z Intela).

No to prosiłbym o jakieś sugestie: co na dzień dzisiejszy jest godne uwagi?

Dzięki i pozdrawiam