Re: ASrock ALiveDual-eSATA BIOS ????

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sat 15 Mar 2008 - 12:09:35 MET

Użytkownik "tommy" <madoleo@o2.pl> napisał w wiadomości
news:frg7c1$3cv$1@mx1.internetia.pl...

> Zawsze laduje nowy bios, nowe funcje, wieksza stabilnosc, poprawione
> bledy.

Oczywiście

> A robi sie to na poczatku jak tylko plyte sie kupi

Ale nie po pierwszym włączeniu kompa. Jak już masz pewność, że całość działa
stabilnie na fabrycznym biosie (nie ma żadnych problmów np. z
kompatybilnościa RAMów) to wtedy można flashować.

> zeby w po gwarancji sie nie okazalo, ze flash bledny.

Błędne flashowanie i tak nie przyjąłby serwis w ramach naprawy gwarancyjnej.

> Tylko trzeba miec pewnosc ze sie umie i potrafi sie wybrac odpowiedni
> bios.

Zdecydowanie. Przy czym pojęcie "umie" oznacza m.in. że wyłączy się w biosie
potencjalnie niebezpieczne opcje jak np. cachowanie biosu płyty lub karty
graficznej (fakt, że teraz już rzadkość w mobaskach)

> Jak wgrywales bios? Przez Dos? Jak sie nie myle asrocki, te nowsze update
> idzie z windowsa, nawet chyba liveupdate jest (program sam bios sciaga).

Możliwość flashowania z poziomu Windows to generalnie powstała dla lamerów.

> Moze wgrales bios do tego samego modelu ale innej Rewizji, bo czesto biosy
> sa inne dla poszczegolnych wersji.

Prawdopodobnie flashował przy domyślnych opcjach, czyli razem z
bootblockiem. Więc bez programatora sie nie obejdzie.
Zarówno pod Dosem (odpowiedni /switch), jak i pod Windows (odhaczenie
odpowiedniej parafki) można pominąć flashowanie bootblocka. Wtedy jak bios
się źle wgra (lub nie będzie to bios od tej płyty) to nadal jest sprawny
bootblock (bo pozostał niezmieniony) i można recoverować z dyskietki
(zazwyczaj automat, nie trzeba wciskac żadnych kombinacji klawiszy)