Re: Czy to prawda, że nie da siękupić nowego laptopa z XP?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Fri 30 Nov 2007 - 10:40:56 MET

Mariusz Kruk pisze:
> No, jak pisałem, funkcjonalność będziesz mieć taką, do jakiej przytniesz
> instalację.

Z Windows też możesz ręcznie wywalać część rzeczy, oszczę-
dzając czasem setki megabajtów.

> Tylko, że nie jesteś w stanie _zainstalować_ systemu bez tego całego
> bloatu. Niech on sobie domyślnie będzie - proszę bardzo. Nie chcesz -
> możesz wyłączyć. OK. Ale po kiego grzyba to wszystko instalować, skoro
> tego nie chcę?

Sporą część możesz wyrzucić.

Równie dobrze mógłbym się czepiać, że nie jestem w stanie
ściągnąć oficjalnych źródeł jądra Linuksa w wersji tylko dla
architektury i386. Po co mi PowerPC czy M68k? Ja mam procesor
i386. Po co mi też sterowniki do kart 10Gbps Ethernet, skoro
nie mam zamiaru takiej mieć przez paręnaście miesięcy na pewno.

;)

> Od tego jest administrator albo jakiś mechanizm instalacji
> nienadzorowanej. Wystarczy standardowy zestaw pakietów.

Ale to jest *inna* filozofia. Można się kłócić, która lepsza,
a która gorsza, ale w sumie jest po prostu *inna*. Filozofia
MS na pewno lepiej się sprawdza w środowiskach korporacyjnych,
gdzie łatwiej jest wrzucić pieniądze w nadmiarowy wydajnościowo
i pojemnościowo sprzęt, niż w czas pracy wykwalifikowanych
informatyków. A oprogramowanie MS jest robione pod środowiska
korporacyjne właśnie.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |