Re: Fujitsu-Siemens czy Lenovo ...

Autor: z/svc <z/svc_at_>
Data: Sat 24 Nov 2007 - 16:51:16 MET

On Sat, 24 Nov 2007 11:58:46 +0100, "Tomasz"
<labeo7@USUŃpoczta.onet.pl> wrote:

>Użytkownik "squirs" napisał w wiadomości
>(...)
>
>Do takich zastosowań to budzet ograniczyłbym do 1000-1200 zł

Zgadzam się. Jednak proszę pamiętać, że dzisiaj i Interner potrafi
pożerać zasoby komputera (np. taki Firefox z 20toma zakładkami
otwartymi na raz), choć muszę przyznać, że zainstalowanie wtyczki
AdBlock Plus niesamowicie zmiejsza potrzebę Firefoxa na zasoby oraz
uprzyjemnia korzystanie z Internetu.

>Pomyśl może o jakimś markowym, ale używanym. Popatrz na allegro, moze
>zaoszczedzisz sporo kasy, bedziesz miec solidny sprzet (np. Dell) a office i
>filmy i tak beda dzialac.

Całkowicie się zgadzam. Ze swojej strony polecam IBMa ThinkPada. Jakiś
poleasingowy (jak się to pisze?!) na przykład.

Zaletą kupna komputera markowego (a już szczególnie ThinkPada, który
jest klasą Hi-End w laptopach) jest jakość. A jakości ThinkPadów serii
T (np. T40) nie można nic zarzucić i nie sądzę, aby ktoś się z tym nie
zgodził.

Np. coś takiego:

http://allegro.pl/item268538484_tytanowy_ibm_thinkpad_t40_raty_wroclaw.html

Procesor dobrej klasy, seria T (czyli najlepsza pod względem jakości).

Jeśli będziesz kupował laptopa używanego (chociaż to sie też tyczy
laptopów nowych) to sugeruję:

- kupić laptopa z mniejszą ilością RAMu (nawet 256 MB) ale koniecznie
w jednym module. Dzisiaj RAM jest tani jak barszcz (do swojego IBM
Z61m kupiłem 1 GB za 69 zł!), a zauważyłem że sprzedawcy za każdą
większą ilość RAMu życzą sobie ogromne pieniądze.

- to samo z dyskiem. Możesz kupić laptop uzywany z jak najmniejszym
dyskiem, a potem kupić za ludzkie pieniądze coś większego, co w
dodatku będzie nowe i miało 3letnią gwarancję.

>Poza tym nowy sprzet przewaznie ma system Vista, co po pierwsze podnosi jego
>cene, po drugie przy 1 GB RAM-u jest chyba nieporozumieniem.

Dokładnie....

--
z/svc