Dyski w Raid, ...dyskoteka?

Autor: toak <toak_at_wp.pl>
Data: Thu 22 Nov 2007 - 14:14:34 MET

Pomyślałem o dwóch dyskach podłączonych na Raidzie, a ponieważ wiedzy na ten
temat nie mam, to udałem się do sklepu w ktorym mam zamiar złożyć kompa i co
się dowiedziałem:
Nie warto podłączać 2 dysków, bo jak padnie kontroler lub jeden z nich to
lipa_sos (mieli kilka przypadków, np taki że facet przywiózł z podróży
tysiąc zdjęć i przy starcie kompa poszedł kontroler i wszystko szlag
trafiło - niby na dyskach podłączonych do naprawionej/wymienionej płycie
działały w 100% ale była na nich kaszana).
Jeżeli już, to np. kupić 2x160 i trzeci dysk 320 jako backup. Ale to juz
rodzi koszty i małą kotłownię w kompie.....
Odpuściłem sobie pomysł raidu, chyba ze mnie ktoś z was przekona ;)
pozdrawiam