Asus P5K WS Intel P35 i pamięci Kingston KHX6400d2k2/4g HyperX

Autor: Marcin Sz. <marcs.wytnijto_at_totez.poczta.onet.pl>
Data: Thu 22 Nov 2007 - 07:41:57 MET

Witam serdecznie,
zakupiłem ja sobie jako prezent świąteczny w/w zestaw.
Specyfikacja pamięci ( jest to kit 2 x 2 GB) -
http://www.valueram.com/datasheets/KHX6400D2K2_4G.pdf
I co... Wszystko pięknie ładnie ale....
W BIOSie nic nie ruszałem , ustawienia na AUTO.
Niestety i EVEREST i CPU-Z 1.41 widzi moje pamięci jako PC5300(667 Mhz)
zamiast PC6400 (800Mhz).Więc reset , hop do Biosa i wybieram PC6400 ,
system po restarcie ladnie zgłasza PC6400 Dual Channel .
Ale i EVEREST i CPU-Z dalej widzi pamięci jako PC5300.No i doszły
niezapowiedziane zawieszenia systemu. Po testowej wymianie pamięci na
2x1 GEIL PC6400 (nie znam niestety symbolu) nie ma tego problemu i
wszyscy i wszystko widzą te pamięci jako PC6400.
Czy ktoś miał już z czymś takim do czynienia ?
Co zrobić w takiej sytuacji ? Wymóc w biosie z ręki wszystkie taktowania
i napięcie ?
Za rady z góry dziękuję i podziele się ostatnią czapką śliwek.

--
Marcin Szczygielski