Re: nadajnik Wi-fi na dachu domu

Autor: Sławomir Januszkiewicz <nuter_at_crocom.com.pl>
Data: Fri 16 Nov 2007 - 16:56:04 MET

Bucz pisze:

> wifi 50mW - odleglosc od ludzi min. 5m
> tel kom. 2000mW - odleglosc od mozgu podczas rozmowy 2cm
>
> odpowiedz sobie sam

Zdolność absorbcji energii promieniowanej w pasmie 900MHz przez
komórki biologiczne - okolo 2%, zdolność absorbcji energii
promieniowanej w paśmie 2,4GHz około przez te komórki około 50%.
No i? Porównywanie telefonów komórkowych z WiFi (ich mocy) jest po
prostu bez sensu. Ograniczenie mocy w paśmie 2,4GHz wprowadzono
właśnie z tego powodu, że w okolicach 2,45GHz leży częstotliwość
rezonansowa cząsteczki wody i fale te są stosunkow łatwo absorbowane
przez komórki żywe - to zresztą podstawa działania kuchenek
mikrofalowych. Nie bez znaczenia jest tu zresztą "syf" w eterze w tym
paśmie oraz praca w tym paśmie wileu sprzętów medycznych (wiem, nie
każdy mieszka koło szpitala z tomografem, mammografem itp.).
Niemniej jednak porównywanie "czystych" mocy z różnych pasm jest bez
sensu. Podobnie jak porównywanie skutków porażenia prądem o tej samej
wartości przy 50Hz i 50kHz.

Nuter