HP Compaq 6710b i problem z wbudowaną vistą

Autor: Wojtek <w.orzech_at_gmail.com>
Data: Sat 10 Nov 2007 - 10:36:09 MET

Witam,
Posiadam od kilku dni notebooka HP Compaq 6710b GR681EA.
Zainstalowalem wbudowana Viste - po pierwsze dziwi mnie pomysl
dolaczania systemu na dysku, zamiast normalnie na plycie. Skoro
doplacam za system, to wolal bym miec mozliwosc sformatowania calego
dysku twardego, a nastepnie zainstalowania systemu z plyty.
Caly problem polega na tym, ze chce stworzyc partycje, a w zaden
sposob nie moge tego zrobic, bo po instalacji Visty w dostarczonej od
producenta wersji tabela partycji wg programu partition magic, oraz
geparted zawiera bledy i nic sie z tym dyskiem nie da zrobic. Gdy
probuje podzielic dysk kreatorem wbudowanym w system moge zmniejszyc
partycje systemowa tylko do rozmiaru 80 GB, dalej nie da rady. Wiec to
tez nie jest zadne rozwiazanie.
Mam dwa pytania - czy Windows XP Home Edition bedzie dobrze
wspolpracowal z tym sprzetem? Jesli nie to dlaczego?
Czy da sie w jakis sposob zarchiwizowac tego Windowsa Viste, ktorego
dostalem razem z notebookiem?
A moze po prostu sciagnac piracka wersje i zalegalizowac ja kluczem,
ktory dostalem z laptopem? Nie wiem czy tak sie da i czy jest to
legalne.
pozdrawiam,
Wojciech Orzech