Re: czy AMD Athlon X2 4200 dobry do 8800GT?

Autor: Adramelech <adresu_at_tu.nie.ma>
Data: Wed 07 Nov 2007 - 22:07:49 MET

"Marcin P." <lelec@op.pl> Odpowiedz na
news:fgrnvm$kio$1@pippin.nask.net.pl:

> Użytkownik "Zwolenniczak" <turbomiot@yahoo.pl> napisał w wiadomości

> Ogólnie, Athlony są teraz niemodne. Możliwosci najtańszych Inteli (E2140

Coś ci sie linijki nie łamią jak trzeba.

> i podobne) po lekkim OC są o wiele większe, niż owego Athlona. Do takiej
> grafiki to ja bym brał raczej Q6600.

A po co? Coś użyje 3 i 4 rdzenia? Z bulem ledwo co 2 bedzie używany.

> Spora rozpiętość proców, które
> polecam, spowodowana jest współczynnikiem wydajność/cena, która wg moich
> subiektywnych

Subiektywno niebieskich;)

> kryeriów jest najlepsza dla E2140 i Q6600, które po
> "lekkim OC" wyciągają spokojnie 3GHz.

Nie każdy chce się bawić w podkręcanie. Wbrew twoim wyobrażenią, podkręcacze
to może mniej niż z 10% userów kompów.

> Q6600 ma 4 rdzenie i do pewnych
> zastosowań jest najlepszy na świecie.

Do pewnych zastosowań najlepszy jest młotek, a ma tylko 1 rdzeń;)))

> Jeśłi myślisz przyszłościowo, to
> też tylko Q6600, bo niebawem proce z 8 i 16 rdzeniami będą na topie....

Może u marketoidów. Bo sensu w tylu rdzeniach nie ma za grosz. Tylko 3dsMax i
inne programy do renderingu skorzystają i to też w niewielkim stopniu. Bo
dużo rdzenie przyśpiesza sam końcowy etap renderingu. Modelowanie leci na
jednym rdzeniu. Przygotowanie obiektów do renderingu, obliczanie cząsteczek,
świateł, efektów itp, ciągle leci na jednem rdzeniu.

> A Athlony? No cóż. Są niemodne.

Może nie modne, ale tanie, chłodne i wydajne. Mi to wystarczy, dresów nie
nosze.
Dresy, nie dziekuje, intel, nie dziękuje?;)))

MSPANC

Pozdrawiam!

--
Piotr Sobolewski