Jakie urządzonko NAS albo podobne?

Autor: marek jedlinski <marekjed_at_pobox.INVALID.com>
Data: Wed 07 Nov 2007 - 04:49:11 MET

Poszukuję rozwiązania typu NAS do roli solidnej zewnętrznej kopii
zapasowej/archiwum. Na razie używam starego dysku ATA w kieszeni
zewnętrznej, ale hałasuje i grzeje się, więc włączam tylko w miarę
potrzeby, a potrzebuję coś, co będzie chodzić non-stop i będzie widziane w
sieci domowej. Ma być:

- solidne i ciche
- ma mieścić 2 dyski SATA (ew. 4, ale dwa wystarczą), koniecznie wymienne,
niekoniecznie hot-swap
- podłączane kablem do routera i widziane w sieci jako dysk sieciowy, ew.
FTP
- w miarę szybki transfer (kieszeń USB daje mi 25 MB/s, przyzwoicie, za to
po WiFi między komputerami mam tylko 1 MB/s, to byłoby o wiele za wolno)
- przeznaczone do stania na podłodze, pod biurkiem itp, więc raczej
odpadają patenty typu Chieftec Backplane, chyba że inne zalety przeważą
- RAID niekoniecznie. Jeśli włożę dwa dyski, będę chciał wykorzystać pełną
pojemność obu.

Idealna maszynka wygląda tak: www.drobo.com - ale nikt tego u nas chyba nie
sprzedaje. (Polecam dystrybutorom, jeśli jacyś tu zaglądają.) Można
sprowadzić, ale tylko z USA albo UK.

Poza tym wybór jest jakoś skąpy. Na razie znalazłem tylko D-Link DNS-323
NAS, do kupienia za ok. 700 zł: http://tinyurl.com/2mq4md (obszerna
recenzja: http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2091770,00.asp) Czy
ktoś ma doświadczenie z tym modelem? Albo czy jest coś innego w tej okolicy
funkcjonalnej i cenowej?

Ogromne dzięki z góry,
marek

--