Re: "niezgodnosc towaru z opisem" zamiast gwarancji

Autor: Robbo <robbo_at_i.luv.spam.com>
Data: Tue 06 Nov 2007 - 13:20:38 MET

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:06112007.7DDFA90E@budzik61.poznan.pl...
> Osobnik posiadający mail tazzer@o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
> następuje:

> no ale przeciez producent nie mówił nic o tym ze towar przez dwa lata nie
> moze sie zepsuc. Nawet wiecej - załozyłze oze sie zepsuc, i dlatego dał ci
> gwarancje, prawda? Reasumujac - gdyby okazało sie ze napedy psuja sie
> przez
> jakas wade fabryczna i jest to przypadłosc całej serii, jak najbardziej
> mozesz skorzystac z tego prawa. Jezeli jednak towar zwyczajnie sie
> zepsuł -
> korzystaj z gwarancji.

Ja korzystalem z tych praw konsumenta na wlasnej skorze. Gwarancja
producenta byla 1 rok, jednak odpowiedzialnosc sprzedawcy to 2 lata. Towar
zepsul sie kilka tygodni po uplywie gwarancji producenta. Sprzedawca wzial
to na siebie, sprzet mi naprawili i za nic nie placilem (mimo ze gwarancja
producenta minela - podkreslam).

Wiele osob niezdaje sobie sprawy ze to sprzedawca odpowiada za sprzet
niezaleznie od tego czy gwarancja producenta jest czy nie. Czesto producent
prowadzi wlasny serwis gwarancyjny i sprzedawcy tam odsylaja konsumenta -
jest to wygodne, jednak nie konieczne. Konsument zawsze moze przyjsc do
sprzedawcy żądając naprawy sprzętu. A że sprzedawca w takim wypadku korzysta
z gwarancji producenta to juz jego sprawa.

--
rb