Re: Z cyklu jaki pecet: wydajny, tani i cichy?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 02 Nov 2007 - 23:13:48 MET

** PSYLO <psylo.wytnijto@o2.pl> wrote:

> Biorąc pod uwagę powyższe warunki - bez cienia wątpienia Athlon X2 z 35W TDP.

OK, to fajnie bo taniej nawet. ;)

> W przypadku AMD szybsze pamięci to pożyteczny wydatek, a różnice w cenach
> teraz już niewielkie - kup 800.

Miałem zamiar właśnie najwyższy numerek tutaj bo nie ma dużych różnic cenowych,
a jak rozumiem to bezpośrednio wpływa na wydajność.

> Jeśli planujesz 2 GiB to w dwóch modułach po 1 GiB. Jeśli planujesz 1 GiB to
> w jednym module, bo i tak zaraz dokupisz drugi ;)

Nie kupię, nie tak zaraz. No napisałem przecież, że moje środowisko pracy jest
dosyć minimalistyczne i w ogóle jeżeli chodzi o ilość pamięci to i 512MB by mi
styknęło. No minus sytuacje, w których składam ogromne w sumie panoramy, ale to
i tak się dzieje bezobsługowo, więc mi ryba, że nocka na to schodzi.

Ergo: nie będę chciał w najbliższym czasie mieć 2GB bo na nic mi to, za to
chciałbym te pamięci szybkie. Jak rozumiem w dwóch modułach są szybsze niż w
jednym?

> Osobiście polecam Samsung, ewentualnie Seagate lub WD.

Też totalnie bez żadnego powodu lubię Samsung, chociażby dlatego, że napęd
optyczny też mogę kupić tej firmy i jakoś (choć to pewnie bez znaczenia) mam
placebo, że są tej samej firmy. ;)

> Chieftec produkuje obudowy z dobrych, porządnie spasowanych materiałów - nie
> powinna raczej drżeć i wpadać w rezonans.

Ale czy można poczynić jeszcze inne kroki aby bardziej wyciszyć?

> Nie spotkałem się z takim czymś...

Ale to bardzo prosty koncept, po prostu kieszeń na dysk jest nieco szersza i
montujesz dysk umieszczając pomiędzy nim, a obudową kawałek gumy. To musi nieco
tłumić drgania. Tak na chłopski rozum.

Kanał wentylacyjny na procesor podłączony bezpośrednio do wentylacji zasilacza
to patent Della, ale jestem gotów nawet z tektury sobie coś takiego wystrugać
jak ma to zwiększyć wydajność (cieplną) i zniwelować hałas. :)

> Obawiam się, że będziesz skazany na własnoręczne kombinowanie z takimi
> patentami :-)

Dam radę. ;) Ale czy to ma sens?

> SAMSUNG SFD-321F/H4 - nie ma FW, ale poza tym spełnia Twoje wymagania
> http://i-serwis2.action.pl//Pictures/MUL/CZP/MULSA3CZP0001/1.jpg

> Podobnie też np. CHIEFTEC CRD-151:
> http://i-serwis2.action.pl//Pictures/MUL/CZP/MULCHFCZP0001/1.jpg

O to drugie łyknę. :)