Re: Scalone Partycje? :(

Autor: Eneuel Leszek <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console9>
Data: Sat 31 Mar 2007 - 17:28:35 MET DST

"Saiko Kila" k8m6vubx2uzw.dlg@saikokila.pl

> Może nie musi z góry być ustawiona, ale przecież ten kod instalowany
> przez windows w MBR szuka bootloadera właśnie na aktywnej, nie? Nie wiem
> czy sobie poradzi jak będzie inaczej, bo nie próbowałem na siłę. Jak
> będę miał viśtę to będę musiał się z tym bawić i sobie posprawdzam.

U mnie na trzech gigabajtowych partycjach primary jest WXP, ale żadna nie
jest podmontowana. Jedna (chyba pierwsza) jest aktywna. Jest tam boot.ini
ze wskazaniem na ósmą i na ósmej, która rzecz jasna jest logiczną pod/w
extended jest partycja, z której ładuje się teraz WXP.

I nic na siłę -- po prostu klonowałem partycje z WXP. :)

Kod w MBR jest standardowy -- mogę całe 512 bajtów skasować (na przykład zapisać
zerami) a następnie odbudować jakimkolwiek standardowymi programami, na przykład
Paragonami, ale nie tylko nimi. Mogę i DOSowym fdiskiem wpisać standardowy kod, po
czym odtworzyć tablicę partycji na podstawie położenia partycji -- zrobi to byle
jaki program do odkasowywania partycji, ja zrobię to Paragonem. Można od biedy
zwykłym edytorem dyskowym.

W BSach też są zwykłe, typowe kody.

> Hm, no właśnie.

No właśnie co?

> Bootloadera do windows można zmusić do ładowania linuksa, różne rzeczy
> ludzie robią kiedy im się nudzi ;)

Ja startowałem W9x z niepodstawowej bez używania jakiegokolwiek bootloadera!
Nawet/także bez używania bootloadera windowsa. Wykorzystywałem fakt, że
partycja nie otrzymywała literki, gdy była ukryta -- miała atrybut hidden.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'