Re: dlaczego nie win98?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 31 Mar 2007 - 12:43:48 MET DST

"." eul5jb$72n$1@srv.cyf-kr.edu.pl

> Z powodzeniem używałem w98 aż do chwili gdy włączenie trzech programów na
> raz powodowało stałe zawieszanie komputera po kilku minutach. Widocznie
> system jest tak wadliwy (co wykryto późno) że nie opłaca się go już używać.

A ja uruchamiałem **naraz** kilka malujących obrazki:

  skaner płaski
  kamera ,,internetowa''
  tuner TV
  odtwarzacz filmów DVD (czasami kilka naraz)
  odtwarzacze (naraz wiele) filmów innych (wszelakiej maści DVIXy, AVI)

ponadto **jednocześnie** z nimi odtwarzacze formatów śpiewających:

  MP3 (typu Apollo, ale nie tylko)
  MO3 (wybór jest niewielki)
  MID (Midas, chociażby)
  windowsowe

i całą masę innych. :) Grafika nie miała wielu overlayów, CPU nie miał
stosownej liczby megaserduszek, ;) RAMy były ciasne, stwardniałe dyski
ani nie były szybkie, ani nie były pojemne, odtwarzacz DVD był powolny
(nagrywarek takowego formatu w sprzedaży jeszcze nie było) ale nic tam
wisielczego humoru nie zdradzało. :) Ani pod W98SE, ani nawet pod WME.

Inne W9x miałem zbyt krótko -- czasami kilka godzin, czasami kilkanaście minut... :)

Najbardziej wywrotnymi były OE i IE, i chyba tylko te dwa programy sprawiały
trudności, choć liczba stale zainstalowanych nie spadała poniżej 100/stu,
tygodniowo instalowałem (testowałem i deinstalowałem) kilkadziesiąt (tydzień
w tydzień -- kres temu położył dopiero nieprawidłowe zrośnięcie palca, ale nie
dlatego, że ciężko mi było stukać w klawiaturę, a z innych powodów) a poza
instalowanymi programami używam i używałem całej masy (co najmniej kolejnych
100/stu) innych programów... :)

Systemy W98SE, WME i WXP odwoływały się bezkolizyjnie do tych samych DBXów
z OE, dzięki czemu mogłem zacząć coś robić pod jednym system, a kontynuować
pod innym. Dotyczyło to i m@ili, i grup dyskusyjnych -- kto próbował
zsynchronizować grupy na różnych systemach, ten wie, że jest z tym
**drobny** problem.

Być może dlatego z OE i IE były problemy, że lepiłem je bez staranności
z różnorakich wersji. :) Pod WXP raczej tej niestabilności nie zauważam,
to znaczy programy te pracują stabilnie, a jeśli nawet raz na pół roku
(a może i raz na rok) któryś z nich niespodziewanie odmówi posłuszeństwa,
trudno znaleźć przyczynę z uwagi na niepowtarzalność problemu.

-=-

Faktem jednak jest, że do W9x trzeba być cierpliwym. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'