Re: Umierający (?) dysk twardy

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Fri 30 Mar 2007 - 16:35:03 MET DST

Proces Mikolaj Tutak <mtutaknixz*net@nospam.com> zwrócił błąd:

> Dysk podpina mi sie pod /dev/sda, ale niestety dostep do smarta nie jest
> mozliwy. Probowałem:
> smartctl -a /dev/sda
> smartctl -S on -a /dev/sda
> i innych zypelnie bez powodzenia.
>
> No ale na Live CD mam baaaaardzo ograniczony dostep do innych wersji. Używam
> najnowszego system rescue CD, w domu sprawdze jakie smartmontools dolozyli
> do tej dystrybucji:
> http://www.sysresccd.org/Main_Page

Ja wczoraj ściągnąłem grlm w wersji mini, 58 MiB, akurat miałem tylko
małą płytkę. Tam jest smartctl 5.36 chybajak w tym sysrescd, ale wykrywa
mi wszystko po podaniu komendy:
smartctl -a /dev/sda -d ata
Kiedy omijam to "-d ata" to wykrywa dysk, ale twierdzi że nie ma on
SMARta. Może miałeś podobną sytuację. Inaczej trochę dziwne by było, bo
normalnie nForce4 jest obsługiwany przez smartmontools od dawna. Chyba
że producent coś namieszał w biosie.

Gdybyś go próbował a miał kartę sieciową, to lepiej wyłączyć jej
wykrywanie uruchamiając grlma tak:
grlm nodhcp

--
Saiko Kila