Re: Pentium D 915/920 - speedstep

Autor: K <kurt76.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Thu 29 Mar 2007 - 10:06:36 MET DST

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał(a):

> Po pierwsze, ja zawsze odradzałem Pentium 4, od samego początku.
> Może nieco mniej, gdy wyszedł Northwood, który ograniczał nieco
> rozmiar porażki i był relatywnie udaną konstrukcją. Potem (po
> Northwoodzie) znów było gorzej.

chodzi mi o ogolny trend, nic konkretnego

> Po drugie, wszystko zależy jaka wersja P4. Jak napisałem wyżej,
> Northwood nie był taki zły, choć również rewelacją nie był.
> Kolejne modele wróciły nieco do "charakteru" Willamette:
> niezbyt szybko a gorąco.

to poprostu poprzednia generacja procesorow, odpowiednik w stajni AMD AXP
tylko

> Po trzecie, gdy Intel ma nową, lepszą ofertę, po co grzebać
> w czymś niezbyt udanym? Szczególnie, gdy w tanim segmencie
> low-end można znaleźć lepsze oferty np. od AMD?

lepsza oferte ma to prawda, ale drogą (C2D), a tu kolega wyraznie akcentuje
aspekt finansowy, przeciez jezeli ktos ma juz sprzet "intelowski" to wiadomo
ze w piewszej kolejnosci bedzie probowal wymienic sam procesor, a nie
wszystko na raz - przeciez PD to wysoko wydajny procesor pasuje do starych
plyt, doskonale sprawdza sie w obrobce strumieni multimedialnych (u mnie
glowne zastosowanie).

a sprawa mocy wydzielanej, wg. mnie lepiej kupic PD zainwestowac w kompaktowe
WC niz zmieniac cala architekture.