Re: hyperthreading

Autor: Marx <marx_at_sorry.too.much.spam.write.to.nefsgroup.com>
Data: Thu 29 Mar 2007 - 08:13:09 MET DST

fiodor napisał(a):
> to autosugestia, piszesz ze wolno dziala alt+tab?
> a ze swapem szybciej?
ze swapem duzo wolniej, a jak zminimalizujesz aplikacje to juz wogole
porazka.

> a wogole uruchom photoshopa to ci ladny
> komunikat wycedzi bez swapa w systemie,
nie uzywam photoshopa, i niewiele osob na to stac
wylaczenie swapa oczywiscie nie jest dla wszystkich, jak ktos np.
przetwarza ogromne porcje danych to moze go nie stac na kupno tak duzej
ilosci RAM albo jego system po prostu tyle nie obsluzy

> zapoznaj sie z dobrym artykulem:
> http://www.tweaks.pl/czytaj,9._plik_wymiany,293.html
> n samym dole "A teraz jeszcze o kilku często popełnianych błędach:"

ale tam sa bzdury popisane
Moze po kolei:
"System, który nie ma pliku wymiany musi przechowywać o wiele więcej
danych w pamięci operacyjnej. To co normalnie znalazłoby się w pliku
wymiany musi znaleźć się albo w Ram-ie,"
to jest niezaprzeczalna zaleta wylaczenia swapa, wiecej rzeczy pod reka,
wszystko szybciej dziala

"albo zostać usunięte z podsystemu pamięci."
nie usuniete ale przeniesione do swap na dysk, co oczywiscie w niczym
nie przeszkadza, bo ewentualne doczytywanie jest z tego samego dysku

"W efekcie, łatwo uzyskać efekt odwrotny do zamierzonego i wydajność
spadnie. "
tyle ze nie napisano w jaki sposob, bo na razie widac same zalety
wylaczenia swapa

"Nowe aplikacje, nie będą miały miejsca w pamięci. "
tylko jesli masz za malo RAM, sa to wyjatkowo pamieciozerne aplikacje
(czyt. zle napisane), albo przetwarzasz ogromne dane. Ale fakt - to moze
sie zdazyc.

"System będzie musiał usunąć wiele danych potrzebnych do sprawnej pracy
innych aplikacji, aby uruchomić kolejny proces. "
nie usunac tylko przeniesc na dysk do swapa, rownie dobrze moze je z
dysku przeczytac ponownie

"Powstanie niesamowite zamieszanie. Te dane, które normalnie byłyby cały
czas pod ręką w pliku wymiany, "
teraz sa szybko dostepne w RAM

"teraz trzeba ciągle doczytywać z dysku. "
a swap to niby gdzie jest umieszczony?

Dalej juz mi sie nie chce, szkoda czasu na te brednie
Marx