Re: Jaki wybrać cichy i chłodny HDD do notebook'a

Autor: pwil <pwil_at_kgb.pl.niedziala>
Data: Thu 29 Mar 2007 - 01:53:34 MET DST

Eneuel Leszek Ciszewski nastukał(a):

> Niby tak, ale gdy to jest znikoma część, to można powiedzieć, że jej nie
> ma.

Idąc w tym kierunku można dojść do błędnego wniosku, że backup/mirror jest
zupełnie niepotrzebny...

> A masz jakieś dane dotyczące padliwości dysków?

Przykład - macierz Apple Xserve Raid - 14 dysków ATA hot swap, redundatne
zasilanie, klimatyzowane pomieszczenie - 3 padnięte dyski w ciągu ~3 lat.

Inny przykład - 250 nowych identycznych komputerów, dodatkowy 12cm wiatrak
robiący przeciąg w każdym z nich. W ciągu pierwszych tygodni poszło kilka
dysków.

Na kilkadziesiąt zestawów które kupiłem do firmy, w ciagu pół roku padły może
ze 2-3 sztuki.

"Hitachi 160GB - awaryjność <0.5% przy sprzedaży kilkunastu tysięcy sztuk"

> Ja mam ,,doniesienia'' poważnych serwisów.
> W skrócie -- możesz sobie obejrzeć reklamę
> którejś TV... Zęby krokodyla w kamerze TV itp. ;)

> A w jaki sposób? :)

Dyski szybko padają :-)

Kolega kilka dysków wymienił na gwarancji, dopóki nie zmienił zasilacza i
przestały padać. Miałem malutki zasilacz ATX i mało wymagającego kompa, 2
dyski podłączone jednocześnie do kompa i efekt taki, że na dyskach które od
lat chodziły ok, samodzielnie na tym zasilaczu chodziły ok, a po podłączeniu
razem w niedługim czasie obsypały badami. Ostatnio u siostry gdzie był dość
słaby nominalnie zasilacz, to z jednym dyskiem chodził ok, a po podłączeniu
dodatkowego dysku... strange, ale dysk który chodził od roku ok, był
delikatnie przeniesiony o kilka metrów i już na tamtym zasilaczu się nie
podniósł, a następny identyczny model "zgubił" system 2x {przywrócenie
obrazów + backupów w międzyczasie} i po zmianie zasilacza ma chwilami
trudności z odczytem z plików partycji systemowej...

> Jakie?

Dysk przestawał działać :-)

> Nie było potrzeby restartowania komputera czy systemu?

Nie pamiętam ;-)

--
  /          /\  - IE używasz? poważnie? A w publicznej toalecie...