Re: Nieuczciwy sprzedawca - monitor LCD

Autor: Andrea <a.libiszewski_at_gazeta_nospam.pl>
Data: Thu 29 Mar 2007 - 01:49:41 MET DST

Konrad Kosmowski wrote:

> To jest problem hipermarketu - nie mój. Jeżeli nie są w stanie zapewnić
> odpowiednich warunków (a ustawy to precyzują) sprzedaży to niech jej po
> prostu nie prowadzą.

Posuwasz rzecz do absurdu, w którym sprzedawcą można być tylko po
ukończonych studiach prawniczych i aplikacji.

> Inspekcja handlowa.

Co inspekcja handlowa? Oni akurat sprawdzają dopuszczalność towaru do
obrotu i zgodność z normami.

> I w pierwszej kolejności w ogóle wspomnieć o istnieniu tych norm.

Niekoniecznie. Dajmy na to norma TCO: wystarczy że monitor jest
oznaczony jako zgodny z normą; sprzedawca nie musi o tym wspominać.

> Ale ja nie spytam bo zakładam, że nie jest wadliwy.

Wiesz, zawsze uważałem że żeby wybrać jakiś towar dobrze, trzeba mieć
jakieś pojęcie co się wybiera. I z czego.

> Że *żaden* nie da gwarancji.

A co, kupowałeś u wróżki? Producent może ci zagwarantować wymianę w
razie pojawienia się jakiegoś, ale też nie zagwarantuje że się nie
pojawi. Przynajmniej jeśli mówimy o rzeczywistości, nie o prawie.

> (...)

> W takim razie sprzedawca nie powinien mieć problemu z wyjaśnieniem
> tego. :)

A klient z zapoznaniem się samodzielnie.

> Ale to bez znaczenia czy zna. To, że ich nie zna nie zwalnia go z
> obowiązku. Skoro sprzedawca ich nie zna to biedny klient ma je znać?

Powinien wiedzieć z jakimi normami jest zgodny produkt. Jednak nie
należy raczej do jego obowiązków znajomość każdej z tych norm na
wyrywki, skoro są dostępne źródła z których zarówno on jak i klient może
skorzystać.

Zresztą, czy pamiętasz choćby definicję normatywną metra, powszechnie
używanej jednostki długości? Głowę dam, że sprzedawca ze sklepu dajmy na
to z odzieżą, gdzie metr jest w powszechnym użyciu, także jej nie zna.

--
Andrea|ASRock K7Upgrade880, AMD Sempron 2800@2340MHz, Pentagram QC-80Cu
1024MB DDR-400, Sapphire Radeon 9600 128MB, Samsung SyncMaster SM-960BF