Re: Problem ze sterownikami monitorów

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Wed 28 Mar 2007 - 12:52:37 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo ">$LINE"; done < maX
>1) Powiadasz, że jak jest DDC, to nie trzeba już sterów do monitora ?

Nie powinno być potrzeba. W końcu po coś te DDC czy inne EDIC-e są,
nieprawdaż? A że teoretycznie nie ma różnicy między teorią a praktyką, a
praktycznie jest, to już inna sprawa.

>2) Kwestie "estetyczne"
>Zupełnie inaczej wygląda zapis w menadżerze urządzeń "Monitor domyśly PnP",
>a inaczej "Monitor Iiyama AXYZ"

Doprawdy. Istotnie powód żeby coś nazywać driverem.

>3) Niektóre monitory są pozbawione wszelkich regulatorów, i tylko przez
>sterownik można zmieniać jasność, szerokość, temperature kolorów itp. Np.
>niektóre modele Phillips Brillance.
>
>4) Teraz już nie pamiętam, ale w przeszołości pracowałem na paru monitorach,
>w których w zakładce "Monitor" były jakieś tam regulatory. Co one
>regulowały, nie pamiętam, wtedy moja wiedza o monitorach sprowadzała się
>głównie do tego że wiedziałem, że mogą pracować w różnych rozdzielczościach
>:)

To akurat uwzględniłem w swojej wypowiedzi (sam przytaczałem przykład
Naviseta NEC-owskiego).

Chodzi mi tylko o to, że plik .inf, który zawiera opis _parametrów_
monitora nie jest _sterownikiem_, mimo że pewna duża firma uparła się,
by tak to nazywać. I o to, że sterownik (w sensie właściwym) nie jest
monitorowi potrzebny do funkcjonowania (znowu oczywiście trzeba zostawić
margines na kwestie ustawień).

--
[------------------------] Mój  ulubiony poeta -- Kazimierz Spacja-Tet-
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] majer.