Re: zywotnosc dysku

Autor: pwil <pwil_at_kgb.pl.niedziala>
Data: Sat 24 Mar 2007 - 21:59:54 MET

Eneuel Leszek Ciszewski nastukał(a):

> Nagrałem. Skopiowałem na inny dysk. Sprawdziłem (prawie zawsze
> sprawdzam) bajt po bajcie. Odłożyłem na kilka miesięcy, po czym
> sprawdziłem kolejny raz. Przy pierwszym sprawdzeniu obie kopie były
> identyczne co do bajta, przy drugim -- nie były. Z danymi nic w
> międzyczasie nie robiłem. Po prostu leżały sobie obie kopie na dyskach.
> Na dodatek jeden z tych dysków nie pracował w tym czasie -- był
> wyłączony.

Żadnej defragmentacji dysku w międzyczasie?

Policz md5 dla każdego z plików i eksperyment powtórz. Będziesz wiedział
który z elementów zawodzi.

> No i właśnie. :) Ale mnie jest obojętne, co inni wymyślają -- stabilność
> mojego komputera od tego nie zależy. Pracuje to to tygodniami. Nawet
> WME (powszechnie uważane za niestabilne) u mnie pracowało całymi
> tygodniami.

Mógłbyś mieć na dysku badsectory, uszkodzony FPU, przekłamujących kilka
bajtów pamięci, a przy odrobinie szczęścia komp będzie chodził latami bez
zwieszki...

> Ale poza tymi przypadkami -- ***nie notuję*** niestabilności.

A jednak masz przekłamania danych na dysku. Może zmień kabelki od dysku.

--
  /          /\  - IE używasz? poważnie? A w publicznej toalecie...