Re: Abit NF7-S i ilość modułów pamięci

Autor: TePeWu <tepewu-wywalamTO-_at_gmail_usuńto_.com>
Data: Tue 20 Mar 2007 - 22:58:16 MET

Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> napisał w
wiadomości
> Umówmy się że ta płyta najlepie pracuje (przynajmniej wydajnościowo) na
> dwóch jednakowych modułach w gniazdzie 1 i 2.
>
> --
> pozdrawiam
> Mikolaj

    Teoretycznie tak powinno być. Do niedawna miałem układ pamięci: gniazda
1 i 2 po 256MB i gniazdo nr 3 512 MB. Teraz dokupiłem moduł 1 GB i
wrzuciełem w gniazdo nr 3, do gniazda 2 przełożyłem 512 MB i wywaliłem z
niego 256 MB. Docelowo 256 MB też wyjedzie z płyty a wjedzie 512MB. Gniado
nr 3 nie jest na siłę tylko to jest oddzielny kanał a gniazda 1 i 2 ten sam
co sumarycznie działa jako Dual Channel- zresztą tak podaje producent
sugerując obsadzanie pamięci gniazd 3-2 przy dwóch modułach.
Przy obecnym układzie kostek RAM system pracuje stabilnie zarówno XP jak i
Vista HP.

pozdro
Tomek