Re: Supercichy desktop - jak ?

Autor: pwil <pwil_at_kgb.pl.niedziala>
Data: Sun 18 Mar 2007 - 16:59:59 MET

Wojciech Skrzypinski nastukał(a):

> Mam bardzo cichy komputer (niskoobrotowe wentylatory itd.), niestety
> starszej generacji (S370) i czas na cos nowego.
>
> Mysle nad sprzetem w 100% chlodzonym pasywnie. Powinien byc w obudowie
> desktop i nie byc glosniejszy od typowego laptopa z Centrino (a
> najlepiej calkowicie bezglosny). Komponenty chcialbym dobrac pod katem
> jak najmniejszej ilosci wydzielanego ciepla. Procesor raczej intelowski
> choc jestem otwarty rowniez na AMD ...nie oczekuje powalajacej
> wydajnosci, w gre wchodzi wiec kazdy wspolczesny procek. Grac na nim nie
> [...]

Zasilacze pasywne są drogie, choć pojawiają się już tańsze modele w okolicach
400pln. Jednak taki 12cm wolnoobrotowy wiatrak zapewni przynajmniej minimalny
obieg powietrza w obudowie, a nadal będzie cicho :)

* X2 3800+ AM2
* GF6100 AM2 {płyta z grafiką i slotem PCI-E na przyszłość}
* 2x512 DDR2-667
* Seagate 7200.9/10 160GB lub jakiś Samsung P120 120GB
{1-talerzowe są cichsze, a Samsungi mają dodatkowo AAM}
* Modecom MC-350/Amacrox 350W {to samo co Modecom, ładniejszy czarny kolor;)}
po zmianie wiatraczka na wolnoobrotowy z łożyskiem ślizgowym chodzi cichutko,
stabilnie i nie grzeje się :-)
* DVDRW BenQ/Nec/LiteOn {te nowsze modele 16x są całkiem ok, 18x trochę
głośny}
* Scynthe Ninja albo podobny radiator na procesorze, C'n'Q włączone.

--
  /          /\  - IE używasz? poważnie? A w publicznej toalecie...