Re: Dlaczego padł system po dodaniu pamięci?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 15 Mar 2007 - 08:49:46 MET

trabancik napisał(a):
> mimo wszystko poproszę o jakieś szczegóły (moze ciekawe linki).
> Zakładając ze użytkownik nie podmieni żadnych plików to co się może stać ?

Dużo.

Windows podczas startu bardzo wcześnie montuje partycje
w trybie RW i zaczyna otwieranie plików do zapisu. Głównie
chodzi o pliki rejestru, w których podczas startu zapisywane
są różne drobne zmiany. Przekłamująca pamięć uszkadza zawar-
tości zapisywanych sektorów i w efekcie, nawet jeżeli tylko
kilka bajtów się zmieni, system przestanie się uruchamiać
i będzie się nadawał do reinstalacji, bo jakiekolwiek uszko-
dzenie struktury rejestru niszczy go.

Poza tym aktualizowane są wpisy MFT dla wszystkich plików,
choćby otwieranych do *odczytu*. Zły zapis do MFT niszczy
pliki lub nawet, jeżeli przekłamanie spowoduje zapisanie
złego sektora, na przykład pierwsze sektory partycji lub
samą tablicę partycji.

> wg mnie wymiana pamięci na starą + ewentualne zmiany ustawienia w
> biosie dotyczące tej pamieci powinno wystarczyć by wskrzesić windowsa

Nie. Jak widzisz, samo odczytywanie plików powoduje zapisy
i możliwość uszkodzenia danych.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |