4 GB pamieci i plyta GIGABYTE

Autor: sOtO <soto_at_localhost.localdomain>
Data: Tue 13 Mar 2007 - 21:30:39 MET

Witam !

Plyta: Gigabyte GA-81945P-G

Pierwotnie 2x1GB (533MHz, CL4)

Dokupiono kolejne 2x1GB (677, CL5)

Obydwie pary tego samego producenta (Patriot) zamontowano w/g instrukcji.
(parami w socketach o tych samych kolorach)

W/g instrukcji obydwie pamieci (533/677) plyta powinna supportowac.
Ta sama instrukcja mowi rowniez ze plyta powinna udzwignac 4GB pamieci

Po restarcie bios i OS pokazuje 3376148 kB

Czy to normalne ? W instrukcji znalazlem ponizszy wpis ale nie chce mi sie
wierzyc ze wyparowalo mi ok. 700MB pamieci:

"Due to standard PC architecture, a certain amount of memory is reserved for
system usage and therefore the actual memory size is less than the stated
amount.
For example, 4 GB of memory size will instead be shown as 3.xxGB memory
during system startup."

jakby ktos wiedzial o co chodzi to prosze o pomoc lub jakas wskazowke

--
sOtO