Re: Matryca MVA vs. TN

Autor: Gil <gilboa1.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Tue 13 Mar 2007 - 19:32:32 MET

Michal <nospamplease@o2.pl> napisał(a):

> to moze ja cos powiem. mialem przez tydzien fp91gp i strasznie denerwowalo
> mnie tzw. "srebrzenie", katy tez wcale nie sa jekies wysmienite i tylko
> troche lepsze niz TN. Teraz mam samsunga 931bw i kolorki naprawde ma bardo
> dobre, jakby powiedziec bardziej soczyste i wyraziste niz w benq na mva.
> Czern...faktycznie w tym samsugu nie powala ale nie mozna miec wszystkiego
>
> pozdrawiam
> Michal
Oczywiście, że tak jest, kolory na nowych matrycach TN są o wiele lepsze od
tanich matryc MVA, PVA. Pisałem już o tym wcześniej ale zwymyślali mnie że nie
znam zagadnienia i teorii. Ale widać niektórzy naczytali się o matrycach i nie
zobaczyli jak jest naprawdę. Tanie monitory na matrycach MVA jak Acer, Benq,
Belinea mają wyprane kolory w porównaniu z nowymi matrycami TN. Jedyna droga
to obniżanie gamma w tych monitorach ale to nie jest rozwiązanie.
A i kąty tanich matryc MVA też pozostawiają dużo do życzenia. W pionie są na
pewno lepsze ale to akurat mało ważny element.