Re: Wybór pamięci Kingston vs GoodRam

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Fri 09 Mar 2007 - 21:41:06 MET

Z Otchłani wyskoczył demon, wcielił się w istotę znaną jako
*Dominik*, która zaskrzeczała:
> Płytę mam super "najlepszej firmy pod sloncem" VIARAMA U8788 (P4X266E).

> Obecnie mam wsadzone 2 kości: 1 tą co podałem a drugą starą jak świat 256
> mb, firmy no name, PC2100 (133 MHz).
> Chce te słabe zamienić po prostu na 1 Giga.
> Najciekawsze jest to że jak zrobie test sprzętu programem Everest to wówczas
> mam taki raport:

/Na marginesie: Everestovi to ja nie ufam, chyba, że jakiemuś nowemu.
Ostatnia freewarowa wersja kłamie jak z nut. Czasem./

> [...]

> Szybkość pamięci PC3200 (200 MHz)
> Szerokość modułu 64 bit
> Napięcie modułu SSTL 2.5
> Metoda detekcji błędów Brak
> Szybkość odświeżania Zredukowana (7.8 us),
> Self-Refresh

> Taktowanie pamięci:
> @ 200 MHz 3.0-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS)
> @ 166 MHz 2.5-3-3-7 (CL-RCD-RP-RAS)
> @ 133 MHz 2.0-2-2-6 (CL-RCD-RP-RAS)

> Mimo że mam 400 i 133 MHz, to jak z testu wynika te 400 i tak mogą pracować
> tylko na 200..jeśli dobrze rozumuje...czy reasumując moja płyta główna nie
> będzies szybciej chodzić niż na 200 MHz, czy się myle??

Ona może chodzić 266 MHz (2*133), czyli pamięć PC 2100, taka jak masz,
ale najszybciej z prędkością najwolniejszej zainstalowanej pamięci. Te
400 MHz przy PC 3200 to 2*200. Nie opłaca się do tej płyty dawać zbyt
wyżyłowanych pamięci, bo chipset ogranicza, z drugiej strony nie warto
szukać wolniejszych na siłę.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8