Re: Dysk twardy do ok 250 zl

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Fri 09 Mar 2007 - 13:50:15 MET

"Saiko Kila" k1dpoyx9yr6j.dlg@saikokila.pl

> Ten transfer zależy od interfejsu

A nie powinien być, bo to wewnętrzny transfer -- wąskie gardełko w HDD.

> i trybu w jakim pracuje, i nie ma znaczenia, chyba że jest blisko
> piku w prawdziwym transferze. Podepniesz ten sam dysk do innego
> kontrolera

Ponoć cały kontroler HDD umiejscowiony jest wewnątrz dysku xATA/xIDE.

> i ten parametr spadnie (albo wzrośnie).

To trochę dziwne.

> Chyba, że podają za jakimś data sheet, ale wtedy kiszka, bo
> ten model ma obsługiwać SATA 3 GiB

Tę pojemność?

> a podana wartość jest ponad połowę niższa :)

Wartość czego?

> Prawdziwy średni transfer przy odczycie to około 60 MiB/s (+/- kilka),

To raczej dużo jak na dyski sprzed czterech lat, ale na dzisiejsze to raczej mało.

> czyli jakieś 10 więcej niż model 200 GB.

> Troszkę słabo, wychodzi 1,46% AFR, w Barrakudach 10 jest to 0,34% czyli
> jakieś 2,5 mln (w starszych było 1,2 mln), jeśli przeliczają jak powinni.

> IMHO to norma, czy ktoś poza Seagate daje więcej w tej chwili?

Chyba dla niezawodnych 3.5 cala normą staje się 5 lat.

> I tak uważam, że są odważni, i ci z Seagate i z Samsunga ;)

Chyba nie są odważni. Po prostu wiedzą, co robią.

-=-

Niedawno zapytałem przedstawiciela producenta dachowych wiatraków
(wspomagających grawitacyjną wentylację) o długość życia takiego
wiatraka i warunki pracy. Śmiał się, gdy spytałem o temperaturę
minimalną -- w Szwecji ma to pracować poprawnie przy minus 30.
Gdy zapytałem o plus 30 latem -- ktoś z gości zauważył, że na
dachu jest latem plus 70...

I taki wiatrak, mimo skoków temperatur, ma ciągle pracować długimi
latami. :) Ciągle -- 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu.

Moje dyski Seagate pracują prawie ciągle (czasami wyłączam, ale
bardzo rzadko) i po ponad 21 tysiącach i 23 tysiącach godzin nie
widać kłopotów. (ani w SMARTcie nie widać, ani w realu)

Znam ludzi, którzy przed kilkunastu latu (bliżej dwudziestu) nie
wyłączali komputerów z HDD. Dyski wyrzucali jako śmiesznie małe,
ale w pełni sprawne. No i były to dyski serwerowe, w których
głowice miały co robić. :) MTBFy były wówczas o rząd wielkości
mniejsze niż dzisiaj.

-=-

Trudno mi wypowiedzieć się na temat AFR. :)

-=-

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'