Re: Bezbolesna przesiadka z s370 na... ??? (dlugie)

Autor: K <kurt76_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Thu 08 Mar 2007 - 19:51:07 MET

Vituniu <vituniu@poczta.fm> napisał(a):

> Przyjrze sie tematowi dokladniej... Jednak zarowno sam NetBurst
> jak i cala idea P4, zwlaszcza w polaczeniu z SDRAM, jakos nie
> wzbudza mojego entuzjazmu.

ja tez nie pisze ze to rozwiazanie idealne, ale kosztem powiedzmy 300 zl masz
komputer 2-3 razy szybszy (zeby bylo jasne pisze o northwoodzie 2,8-3 ghz -
nie wiem czy 845 z sdramem obsluguje HT), reszta komponentow zostaje...
potrzebujesz plyte z inteligentnym chlodzeniem (korelacja obciazenie - rpm)
przy dobrym eadiatorze i cichym wiatraku 80-90 mm + proces threadmaster
ustawiony na 85-90% i masz praktycznie cisze....

> Co do zastosowan - wiekszosc czasu komputer stoi i szumi
> (stac ma jak najdluzej, szumiec jak najmniej ;))
>
> Natomiast w chwilach intensywnego wykorzystania - obrobka
> amatorska materialu video czy tez 6 mpix RAWow z aparatu
> cyfrowego. Nie wazne czy potrwa to godzine czy poltorej,
> byle nie trwalo calej nocy. ;)

to nie masz sie co zastanawiac - takie zastosowania to tylko P4 - przypominam
ci ze s754 to wlasciwie athlon xp w nowej podstawce, a64 to rzadkosc (na s754)

> Poza tym - co jakis czas jednak w cos tam grywam...
> Fakt, ze sa to zazwyczaj stare pozycje, ale jednak...

masz r9550...

> Moze... 6100 mam w pracy i spisuje sie w tych zastosowaniach
> wysmienicie.

tez tak mysle... wszystko zalezy ile chcesz wydac i jaki miec przyrost
wydajnosci.