Re: Atrament odporny na wode

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 07 Mar 2007 - 14:27:39 MET

"Andrea" esmbid$h05$1@inews.gazeta.pl

> No cóż, u mnie w firmie mamy parę pokazowych zdjęć zanurzonych w
> wodzie... od przeszło 2 miesięcy. Atramenty Epson DuraBrite, papier foto
> też Epsona. Wydruki dalej są wyraźne, papierowi ani atramentom nic nie
> zaszkodziło.

Pogodzę Was. ;) Atrament nie rozpuszcza się w wodzie, ale w rozpuszczalniku
(alkoholu na przykład) który z kolei rozpuszcza się w wodzie (czyli miesza
się z wodą). Gdy rozpuszczalnik ów wyparuje -- atrament staje się wodoodporny,
choć być może nie staje się odporny na ów rozpuszczalnik i/lub jemu podobne.

Dobrym niszczycielem wszystkiego jest ludzka ślina i ludzki pot.
Ponoć w laboratoriach preparuje się sztuczną ślinę i sztuczny pot,
aby maltretować tym właśnie atramenty czy inne tusze lub farby.

Gdyby tusz czy atrament nie był wodoodporny -- nie byłoby możliwości
lepienia :) zaocznych mandatów niesfornym kierowcom.

Była taka seria atramentówek HP, których atramenty nie były wodoodporne.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'