Re: Ch³odzenie p³yt g³ównych

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Wed 07 Mar 2007 - 11:24:52 MET

On 7 Mar, 09:12, "Sasi" <p...@yahoo.com> wrote:
> Witam
> czy p³yty posiadaj±ce lepsze fabryczne ch³odzenia (Gigabyte 965P-DS4, Asus
> P5B-Deluxe) rzeczywiscie warte s± zap³acenia wiêkszej kwoty ni¿ modele ze
> zwyk³ym ch³odzeniem chipsetów?
> Nie wiem, czy kupiæ tañsz± p³ytê i ch³odzenie rozwi±zaæ za pomoc±
> wentylatorów, czy od razu uwagê skierowaæ w stronê p³yt dro¿szych z lepszym
> ch³odzeniem?

Mam miêdzy innymi Asusa M2N32-SLI DeLuxe (podwójny pipe od mostka
po³udniowego przez pó³nocny do dwóch radiatorów na zasilaniu p³yty).
Wydaje mi siê, ¿e ch³odzenie jest podstawow± zalet± tych p³yt i
decyduje o ich stabilno¶ci (ewentualnie mo¿liwo¶ciach przetaktowania).
Trochê siê przep³aca, bo nie s±dzê, by p³yta faktycznie kosztowa³a dwa
razy wiêcej co inne, ale de luxe... Je¶li kto¶ ma talent i trochê
sprzêtu to mo¿e zrobiæ co¶ podobnego i to akurat tak jak potrzebuje,
ale niewiele taniej to wyjdzie.