Re: Dual channel działa na różnych kościach?

Autor: Grzegorz Kapusta <skrzynka44SPAM_at_poczta.fm>
Data: Tue 06 Mar 2007 - 10:38:08 MET

Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał:

> Swoją drogą, platforma Socket A prawie nic nie zyskuje
> na trybie dwukanałowym, zatem jeżeli coś będzie nie tak,
> możesz spokojnie go wyłączyć.

A jak jest z platformą AM2?
Podpinam się tutaj z następującym problemem: kupiłem dwa moduły DDR2
667, Goodram w odstępie ok. 3 tygodni. Niestety nie są identyczne i dual
channel nie działa. Co ciekawe jeden z modułów działa w dualu z innym
jeszcze bardziej różnym, bo starym 533. Dla informacji napiszę jeszcze,
że pożyczyłem do testów 2 inne moduły 667 i z moich ten co poszedł z 533
nie poszedł z tamtymi, natomiast ten drugi odpalił się w dualu.
Także zupełnie nie ma reguły.

Ale teraz konkretne pytanie: mogę zostawić albo 2x667 w single channel,
albo 667+533 czyli 533 ale w dual channel. Co będzie lepsze, szybsze,
wydajniejsze?

Wszystkie moduły o których mowa, to 512MB Goodram.

Pozdrawiam,
Grzegorz Kapusta