Re: UPS - automat?

Autor: *KW* <kw_at_neostrada.pl>
Data: Mon 05 Mar 2007 - 15:38:12 MET

> Mam zamiar kupić UPSa ale nie mogę się zdecydować którego.

> Chciałbym wydać jak najmniej kasy i myslę o Active Power 600 VA. Czy ktoś
> się może orientuje czy ten UPS spełnia powyższe warunki?

Jeżeli prosisz o radę, to mam nadzieję, że w ogóle weźmiesz
ją pod uwagę w swojej decyzji zakupu. Jeśli tak, to:

1. Wybrałeś UPS 600VA, to spodziewam się, że masz większy
   zasilacz w PC, a przynajmniej z PFC. W takim razie
   wybrana przez Ciebie firma odpada, bo nie produkuje
   zasilaczy UPS, które byłyby do zniesienia przez zasilacz
   komputerowy z PFC.
2.
>Najbardziej
> interesuje mnie funkcja automatycznego zamknięcia komputera po padzie
> zasilania i automatycznego uruchomienia komputera po przywróceniu pradu.

Jakiekolwiek polecenia z UPS muszą być transmitowane do PC
po czymś: najprościej za pomocą kabla. W takim razie Twoja
MB musi mieć wolny odpowiedni port do tej transmisji. Ja
preferuję COM1, ale rozwiązania są różne. W mojej MB to by
nie przeszło, bo nie mam portów COM. Trzeba o tym pamiętać.

3. Twoje nadzieje spełzną na niczym, jeśli UPS wyłączy się
   z powodu rozładowania baterii. Brak takiej niedogodności
   jest opłacony ceną: i w twoim przypadku jest nie do przyjęcia.
   W ogóle, to odniosłem wrażenie, że jesteś bogatym człowiekiem
   i to w dodatku rozrzutnym: szkoda Ci parę złoty na porządny
   UPS, ale pewno zapłacisz drugi raz tyle za naprawę PC-ta.
4. Ja bym wybrał APC smart, ale zrobisz jak zechcesz i moje
   kilkunastoletnie doświadczenie nic tu pewnie nie pomoże.

Pzdr.

--
[*KW* |P5WD2 Premium + P4 D 840 + 2x1GB GEIL 800]
[Sony E400|Radeon X800GTO +Avermedia AVerTV Box7]