Dlaczego Pentium D915 (presler 2, 8GHz) jest wolniejszy od core 2 duo E6300 (1, 86GHz)

Autor: topek <topek-spamerzy-to-mendy-je-PiPi-ne_at_post.pl>
Data: Sun 04 Mar 2007 - 18:19:43 MET

Witam,
przegladalem w ostatnim niemieckim chipie zestawienie wydajnosci
procesorow i widac moje braki w wiedzy sa wieksze niz mi sie wydawalo.
Sa 2 procesory:
1. Intel Pentium D915 (Presler), dwurdzedniowy, 2 x 2800 MHz
2. Intel Core 2 Duo E6300 (Allendale), dwurdzeniowy, 2 x 1866 MHz

Wedlug niemieckiego chipa ten drugi jest o 10% wydajniejszy i prawie 2x
drozszy od pierwszego.
Przewaga w MHz jest potezna. Jakie inne parametry decyduja o tym, ze ten
core 2 duo jest wydajniejszy?

Dla ludzi siedzacych w temacie moze to byc glupie pytanie, bo subaru
impreza tez ma 2 litry pojemnosci jak i jakas astra (nie mowie o wersji
opc :), a osiagi subarynki sa o niebo lepsze. Prosze sie nie irytowac,
tylko wyjasnic koledze, ktory dawno sie tematyka nie interesowal

--
topek-> jak zawsze pozdrawiający
S: I ja tylko ten raz pamiętam, że tam była jakaś baba, czarna taka