Re: grafika-procek jaka zależność

Autor: Trolu <trolu_at_nigdzie.pl>
Data: Thu 01 Mar 2007 - 09:39:37 MET

Użytkownik "Adramelech" <adresu@tu.nie.ma> napisał w wiadomości
news:Xns98E579420D95Badresutuniema@127.0.0.1...
> "toolpusher" <toolpusher@poczta.onet.pl> Odpowiedz na

> Jak cię stać to bierz smiało. Proc jest ok.

No ja bym nie przesadzał... Może i Barton jest fajnym prockiem (sam mam
Bartona, choć niestety nie mobile), ale do 1950Pro jest za wolny, żeby karta
faktycznie się nie nudziła. 1950Pro jest niezły dla szybszych platform S939,
ale do AthlonaXP spokojnie wystarczy tańszy o 2-3 stówki GF7600GT albo
jeszcze tańszy GF7600GS z DDR3 i cichym wentylatorkiem. Lepiej zaoszczędzić
kasę i zachować na późniejszą wymianę platformy.

Nie mówię, że Radeon nie będzie na tym procu szybszy od 7600GS/GT -
oczywiście, że będzie, ale nieproporcjonalnie do różnicy w cenie. U mnie np.
7600GT z AXP2500+ skaluje się dokładnie liniowo z częstotliwością
procesora - podkręcam procka o 10%, wyniki w 3Dmarkach rosną o 10% (nie
żebym uważał, że "gra się" w 3DMarki - ale na tej samej platformie można
dosyć dobrze za ich pomocą przyrost wydajności ocenić).

Tu masz 2 artykuły, pokazujące jak się nowe karty AGP zachowują przy takim
Athlonie XP 2500+ :
http://www.tomshardware.com/2007/01/10/agp-platform-analysis/page4.html#test_system_and_methodology

a tutaj z Atlonem64 3400+ :
http://www.tomshardware.com/2007/02/01/agp-platform-analysis/page4.html