Wymiana płyty głównej s.478

Autor: Wojtek H. <wwwojtek1_at__BLOKADA_go2.pl>
Data: Sun 10 Sep 2006 - 23:47:14 MET DST

Witam.
Jest taki komputer u sąsiada, służący do słuchania mp3, oglądania filmów,
internetu i Office:
Kraj pochodzenia: Tesco (niestety), dawno po gwarancji.

Celeron 2.8GHz
256MB RAM DDR400 (noname)
HDD Hitachi 80GB ATA133
Gigabyte Radeon 9200SE 64MB AGPx8
Zasilacz 350W (noname)

i nieszczęsna płyta główna Jetway, model P4X400DB

Problem polega na tym, że nie idzie zainstalować Windowsa, pojawiają się non
stop BSOD, jeżeli już XP siądzie, to nie da się zainstalować żadnego sprzętu
na sterownikach innych niż systemowe. Mało tego, instalacja jakiejkolwiek
aplikacji generuje wielki zwis.
Pamieć sprawdzona memtestem - po 10 przebiegach żadnych błędów, na dwóch
kompach, HDD również w jak najlepszej kondycji, grafika także i o dziwo
zasilacz też jest sprawny, gdyż podłączanie innego (Chieftec) nie zmieniało
sytuacji. Płyta w stanie wizualnym idelanym co ciekawe.
W związku z tym stwierdziłem, że trzeba wymienić płytę główną, ale
niewielkim kosztem, jednak chciałbym żeby to było coś stabilnego i
markowego.
Na Allegro są same MSI by Medion, albo inny szmelc i nie mogę znaleźć
niczego sensownego.
Dużym ograniczeniem są finanse: max absolutny 120 za płytę z Allegro lub
200zł za nowy sprzęt ze sklepu, którego jest jeszcze mniej.

Poradźcie (najchętniej linkiem do aukcji lub sklepu internetowego, chętnie
ze Śląska lub Małopolski, ale niekoniecznie) jaką prostą, niedrogą i markową
MB polecilibyście do tego komputera.
Będę wdzieczny za wskazówki, bo sprawa nieco nagli, a ja nie wiem co wybrać,
zeby źle nie trafić i nie narazić się na gniew sąsiada (konserwatywnego i
bardzo sceptycznego).

Pozdrawiam, Wojtek H.

--
Już co drugi użytkownik Usenetu ma mnie w Kill File! A Ty ?