Coś się skopało w moim PC-cie...

Autor: Wojtek <rafiki_yakoWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 10 Sep 2006 - 04:02:22 MET DST

Witam i mam nadzieję, że to nie jest "Nie Ta Grupa" albo "Off-topic" (a jeśli
jednak jest, to proszę o wybaczenie i skierowanie mnie do właściwej grupy, bo
jestem tu po raz pierwszy).

Mam poważny (a może nie) kłopot z moim pecetem. Otóż tak się złożyło, że
musiałem zainstalować sobie po awarii ponownie Windows XP Home Edition (które
tez miałem wcześniej), z tym że nie pełną instalację, a tylko update. Po
skończonej instalacji stwierdziłem dwie niepokojące rzeczy:

1) Po kliknięciu na ikonkę karty graficznej (NVidia GeForce, chyba 200,
chociaż głowy nie dam) w panelu sterowania nic mi się nie chciało otwierać, a
po kliknięciu na ikonkę monitora też w panelu sterowania na zakładce "karta"
nie znajdywało mi żadnej karty. Próba deinstalacji sterownika (WinXP_21.83
NVidia Detonator GeForce) i ponownej jego instalacji zakończyła się niczym
(choć krzyczało, że próba instalacji zakończyła się pomyślnie), tzn. w panelu
sterowania w ogóle teraz zniknęła mi ikona karty graficznej, w
zakładce "karta" monitora dalej nic nie wyłapuje (czyli nie mogę zmienić
częstotliwości odświeżania monitora i cały monitor miga, co bardzo źle wpływa
na oczy) i w ogóle nie wiadomo, gdzie się ta cała "pomyślna" instalacja
sterownika podziała. Od razu chcę podkreślić, że do tej pory karta chodziła
mi bez zarzutu, sterownik się bez problemu wgrywał i wszystko było ok. Więc o
co chodzi tym razem?

2) Podobnie ikonka Internet Explorera: po kliknięciu nie otwiera się Internet!
(wcześniej oczywiście otwierał się bez zarzutu). Żeby więc wejść do netu,
muszę kliknąć na dowolny link internetowy gdzieś w mych mailach albo z poziomu
dokumentu Word, i dopiero jak otworzy mi się strona, do której prowadził link
w mailu czy Wordzie, mogę wpisać adres interesującej mnie strony i dopiero
wówczas ta strona odpala. Dlaczego nie otwiera mi się IE?

3) Pytanie może głupie, ale - jak wspomniałem - jestem nowicjuszem tu i w
ogóle w komputerach: czy po ponownej instalacji Windows XP muszę go znowu
rejestrować i aktywować, żeby mi działał dłużej niż 30 dni, czy już nie (żaden
komunikat o tym nie otworzył mi się po powtórnej instalacji)? A jeśli tak, to
gdzie mogę znaleźć jakiś link do tego?

4) I wreszcie ostatnie pytanie, być może jeszcze głupsze, ale jestem
nowicjuszem: Windows XP Home Edition nie ma w swym pakiecie Office Power
Pointa. Czy możliwe jest wgranie Power Pointa z płytki instalacyjnej pakietu
MS Office 2000?

Z góry dzięki za wszelką pomoc, a w szczególności odnośnie 1) i 2) powyżej.

Pozdrawiam

Wojtek