Re: 8GB RAM do GA-7A8DRH

Autor: Grzegorz Piatkowski <pgrzes_at_nictuniema.gazeta.pl>
Data: Thu 07 Sep 2006 - 14:43:31 MET DST

Radosław Sokół napisał(a):
> Zgadza się -- jest napisane że pierwszy procesor
> obsługuje do 8 GiB, a drugi do 16 GiB. Razem może
> być 24 GiB z tego wynika.

Ja to rozumiem inaczej:
jeden procesor = max 8GB
dwa procesory = max 16GB
a to z racji tego, że każdy procesor ma własny bank pamięci.

> Z powodów które też napisałem -- przy dużej liczbie modułów
> pamięci magistrala 200 MHz zaczyna być niestabilna i trzeba
> zmniejszać częstotliwość.

Rozumiem.

> Najbezpieczniejsze będą chyba te:
>
> http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/partsinfo.asp?root=us&LinkBack=http://www.kingston.com&ktcpartno=KVR333D4R25/2G

> PC2700 (166 MHz, 333 MT/s) 2.5 V ECC-R. Ale warto dojść jakoś
> do porozumienia z dostawcą (żeby pozwolił przetestować) lub na
> początek kupić jeden moduł tylko i sprawdzić.

Hmmm...
powiem szczerze, że szef nie zaakceptuje wydatku na poziomie 5 lub nawet
6 tys zł. za 8GB pamięci RAM w takich modułach.
Jest jakaś TAŃSZA alternatywa dla takich Kingstonów?

Poza tym mi wyświetlił się taki opis:
2GB PC2700 333MHZ 184-pin Registered ECC Dual Rank CL 2.5 DDR SDRAM DIMM
for Select Industry Models

Co rozumiesz pod słowem "dedykowane"?

--
Z pozdrowieniami