Re: Tani notebook dla studenta

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_sergiusz.com>
Data: Wed 06 Sep 2006 - 13:47:55 MET DST

Dnia 06.09.2006 Baobam <baobam@o2.pl> napisał/a:
> Dzięki za link. Chyba się skuszę. Czy możesz tylko jeszcze napisać jak jest
> realizowana gwarancja. Czy w sklepie w którym kupiłem, bo wtedy musiałbym
> wysyłać go pocztą, czy też w jakimś zewnętrznym serwisie Lenovo. Wiem, że w
> np. hp są serwisowane zewnętrznie a jak Lenovo?

Niestety tylko 1 rok :( wysyłasz na swój koszt, oni odsyłają na swój.
Zapewne można odstaczyć osobiście do autoryzowanego Lenovowca, ale nie
pytałem się czy tak się da.

> Wiem, ale zawsze może się przydać np. do podłączenia programatora czy
> czegoś w tym rodzaju, no ale to mogę podłączyć pod peceta.

Coraz mniej tego rsowego sprzętu, czasami idzie się posilić przejściówką
na usb czy pcmcia, ale to dodatkowy koszt i bagaż.

> To też jest dla na plus ponieważ mam karty SD w aparacie.
No to tylko włożyć karte i załadować moduł mmc.ko o ile dobrze
pamiętam wisi na którymś wbudowanym usb więc ehci ohci uhci ;)
i mount /dev/mmc0 :) wszystko zresztą znalazł knoppix na wyszukiwaniu,
więc mi pozostał tylko ten mount, albo jakiś autofs poustawiać,
ale nie lubię :)

> Z GPRS-u też zamierzałem czasem korzystać. Jeszcze tylko antena do GPS-u i
> można jechać :D. Ciekawe tylko, czy można kupić jakąś ładowarkę
> samochodową. Muszę poszukać, bo też by mi się przydała.

GPRS to więcej ustawień pod konkretny telefon (jakieś initstringi te
aparaty czasami wymagają) nie raz mi dało to popalić nie tylko pod
linuksem, ale w palmosie, pocketpc i pod windą też, więc trzeba
uważać.

> Lubię SVGA Text Mode :) Ale pewnie nie pójdzie, bo ostatnia karta na której
> udało mi się to uruchomić do GeForce 3. Poza tym jako wm będzie fvwm, więc
> nie będzie to bardzo go obciążało.

No z fvwm to nie ma problemu najmniejszego. Na svga jest szansa,
mplayer bez problemu gra przez -vo svga filmy na konsoli i to z prawidłowym
anamorfingiem, więc czemu nie konsola? :) Na vesa też idzie. Mi chodziło o
to że nie mogłem ustawić konsoli na fb1280x800 (czyli 160x50 :), kilka trybów
wyższych niż 80x25 to szło, rozciągnięte, ale szły (txt rozciągnięty nie
przeszkadza).

> A dziękuję, jak wybiorę ten model i będę miał jakieś problemy
> konfiguracyjne, to napiszę z prośbą o niektóre pliki.

Bez problemu.

> Dziękuję za tak szczegółowy opis i informacje. Przepraszam za częsste
> odejścia od tematu -- naprawdę nie chciałem :D. Pozdrawiam.

Laptopy ostatnio się robią tak popularne że każdy chyba chętnie
poczyta :)

***         http://jeep.comm.pl         ***
*** rtg  project  http://gg.overwap.net ***