Re: LCD dla osoby z kiepskim wzrokiem.

Autor: Pajchiw <phukuba_at_piotrkow.home.pl>
Data: Sat 27 May 2006 - 21:57:06 MET DST

ciach
> [...]
> czcionek programów DOS-owych oraz z pracą w innej rozdzielczości niż
> natywna, no i jego matryca (PVA) ma stosunkowo duże kąty widzenia - co
> okazało się niezwykle istotne przy oglądaniu obrazu z bardzo bliska.
> Testowaliśmy również monitory 19 calowe, niestety okazało się, że nie
> da
> się z nimi pracować mając nos przy ekranie. Są zbyt duże, przez co nie
> wystarczyło już kręcenie głową, trzeba było jeździć nią z lewa na
> prawo.
> Poza tym mają zbyt dużą natywną rozdzielczość, która po przeskalowaniu

Problemem tutaj jest również (oprócz pola widzenia)
wada wzroku związana z odległością, stąd klawiatura
i monitor muszą byś w tej samej odległości.
(niestety nie jestem w stanie tej osoby przekonać do nauczenia się
pisania bez patrzenia na klawiaturę - 68 lat to "trudny" wiek :-) )
Dlatego może jednak 19-tki były by dobrym rozwiązaniem?
I w tym kontekście myslę o:

> Opis poszukiwań znajdziesz w wątku
> http://groups.google.com/group/pl.comp.pecet/browse_frm/thread/83d88116c98d65ab/762cbf85861aac3a?lnk=st&q=LCD+dla+s%C5%82abowidzacego&rnum=1#762cbf85861aac3a .

Dzięki za linka.

> P.S. I nie zwracaj uwagi na popisy niektórych "specjalistów" od
> sprzętu - dyski Samsung robi ostatnio bardzo dobre, podobnie jak
> (niektóre) monitory.

No problem mam u siebie Maxtora160, Seagate 300
i Samsung 300 - i moim skromnym zdaniem
najlepiej łazi właśnie Samsung.
Ale - faktycznie - kiedyś produkowali
straszny szajs i pewnie stąd te opinie.
(sam kiedyś wymieniłem dwa pod rząd Samsungi 20GB
 i nie byłem specjalnie przekonany co do zakupu tej 300)

Pozdrawiam i dzięki za pomoc:
Pajchiwo