Re: 2 dobre, szybkie dyski do postawienia na raid ?

Autor: uC <uC_at_blabla.bla>
Data: Sat 20 May 2006 - 18:50:24 MET DST

"stab" <stab@wp.pl> wrote in message
news:e4nd9i$aiq$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "uC" <uC@blabla.bla> napisał w wiadomości

> a tak zapytam z ciekawosci, czym sie rozni wersja RE od nie RE?
> i czy dyski RE moga pracowac jesli jest tylko jeden RE, czy mosza byc
> dwa??

Roznia sie niezawodnoscia (1-1.2 mln. godzin MTBF), nizsza stopa bledow
(10^-15 vs zwyczajowe 10^-14), sa przystosowane do pracy ciaglej 24/7, mniej
sie grzeja i sa cichsze. Dodatkowo, a wlasciwie to przede wszystkim sa
wyposazone w mechanizm TLER (Time Limitted Error Recovery), ktory jest
dedykowany do pracy w macierzy RAID (zwieksza niezawodnosc w przypadku np.
korekcji bad sectora). Wlasnie z powodu TLER WD odradza stosowania ich do
pracy w pojedynke. Oczywiscie moga pracowac pojedynczo (tak mam np w domu
;-) ale wiaze to sie z wiekszym ryzykiem nienaprawienia/przeniesienia danych
z bad sektora w inny obszar (dysk ma na to tylko 8 sekund z TLER).

Pzdr.,

--
uC
www.ultracode.eu