Re: problem z 939Dual-SATA2 - dysk Seagate ST3200827AS

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Wed 10 May 2006 - 00:00:28 MET DST

Użytkownik "Maciek Obłaza" <spitfire33@wp.pl> napisał w wiadomości
news:1b8d$4460baf0$5112de3a$32419@news.chello.pl...
> Witam, mam taki problem: kiedy wyłącze zasilanie i włącze komputer dysk
> twardy jest widziany, system sie uruchamia, robie reboot komputera i tu
> problem, bo dysk znika z biosu, brak napędu, muszę znowu wyłączyć
> zasilanie i dysk z powrotem się pojawia, niewiem, płyta nówka na
> gwarancji( asrock 939dual-SATA2 ) i hd seagate ST3200827AS, chodzi mi o
> sata 2, dobrze że na płycie jest też sata 1 bo bym sie pochlastał. Spotkał
> się ktoś z podobnym problemem ?? Proszę chociaż o wskazówkę.
>
> --
> Maciek Obłaza

"Strzelam": w czasie włączenia masz długi start więc HDD zdąży się rozpędzić
i zostaje prawidłowo rozpoznany przez bios. Po restarcie masz już "Quick
Boot" i bios nie zdąża rozpoznać twardziela w przewidzianym dla tej operacji
czasie. Za tą teorią przemawia fakt że Asrock wypuścił niedawno do kilku
swoich płyt dla K8 biosy dodające funkcję "HDD Fast Detection" - bez powodu
raczej tego nie zrobił. Więc albo wyłącz tą funkcję, albo ustaw w biosie
parametry dysku "na sztywno" - tzn wyłącz auto-rozpoznanie