Re: BenQ 1655 nie widzi TDK CD-RW ULTRA SPEED

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 01 May 2006 - 20:44:43 MET DST

Pink <piowot(wytnijto)@wp.pl> wrote:

> Zastanawiam sie czego jeszcze nie rozpoznaje tym bardziej że jest to
> juz 2 sztuka, pierwsza paliła płyty z samymi błedami i wymieniłem na
> drugą , ta juz nie robi błedów ale podobnie jak poprzednia wywala
> komunikat "nieprawidłowy nosnik" (przy nośnikach z tematu i bóg wie
> jeszcze przy jakich).

            A firmware aktualne? Bo wg:
http://www.benq-eu.com/products/storage/?product=604&page=specifications
ten naped obsluguje CDRW US - nie kazdy DVDRW to potrafi.

> Może i nieprawidłowy, ale mój stray Lite-on sprzed kilku lat nie ma
> jakos z tymi płytkami żadnych problemów.

   Za to sa plyty, ktorych Liteony 16x3 nie trawia, a Benqi DW 16x0 tak.
Po prostu kwestia nie spasowania napedu i nosnika.
Acha - ten liteon to byl DVDW, czy CDRW?. Bo nagrywarki DVDRW generalnie po
macoszemu traktuja obecnie nagrywanie CDR[W], wiec za bardzo nie ma co sie
co dziwic. Tez czasami trafie na plytki CDR ktorych nie chce zapisac ani
nagrywarka DVDRW liteona, ani benqa a starenki CDRW Teac CDW58E x8 nagrywa
i widzi bez problemu. Jak ktos duzo nagrywa na CDR/CDRW to dobrze miec
osobna nagrywarke CDRW - chocby Liteona, ktory w koncowych czasach CDRW byl
genialny, a dopiero potem zszedl na psy przy DVDRW. Co gorsza Liteon kupil
dzial napedow optycznych BenQa - czyli wkrotce bedzie mozna zapomniec o
dobrych nagrywarkach tej marki - to bedzie kolejny naped z innym logo,
a bebechami Liteona tak jak Sony.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl