Uszkodzony dysk SATA ? problem

Autor: hattab <hattab_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 28 Feb 2006 - 01:09:11 MET

Witam

Mam taki problem, z którym nie zetknąłem się nigdy wcześniej. Posiadam dysk
Seagate ST3250824AS (250 GB sata II), który jest podzielony na 3 partycje
primary (ntfs,ext2,swap) i rozszerzona z 3ema dyskami logicznymi ntfs - ostatni
ma nieco ponad 100 GB. I właśnie na tym ostatnim są problemy, czyli

- normalny odczyt, a także uruchomienie: scandisk, chkdsk i surface test w
programie Paragon PM w xp skutkują zawsze bluskrinem w tym samym miejscu z
komunikatem "kernel data inpage error" ewentualnie, że bieżący wątek został
zakończony (numery błędów różne)
- chkdsk przed uruchomieniem systemu skutkuje zatrzymaniem skanowania w tym
samym miejscu/zwisem (ale bez bluskrina)
- pod linuxem, odczyt z tej partycji (ntfs) skutkuje zatrzymaniem w tym samym
miejscu z komunikatem input/output error (5)
- ponowne skasowanie/założenie partycji, nie daje żadnych rezultatów
- a teraz najciekawsze - Sea Tools: full surface test NIE pokazuje ŻADNYCH
błędów (bad sektorów), próbowane 2x, SMART - ok
- jedyne co pokazuje Sea Tools na tej partycji, a właściwie na wszystkich ntfs
to podczas sprawdzania file structure test "failed with critical errors - one or
more errors were found in metadata filerecords". Z tym, że błędy te pokazuje na
wszystkich partycjach ntfs, a problemy powyższe są tylko z jedną. Zresztą
ponowne założenie - nie daje żadnych rezultatów.

Czy ktoś mógłby mi pomóc/zasugerował coś ? Jest uszkodzony, czy nie ? Jak
jeszcze to mogę sprawdzić ? Czy to bad sektory ? Mam wyzerować cały dysk ?
Dzięki za jakąkolwiek pomoc.

Pzdr.
TT